2013. szeptember 25., szerda

647. Őszi játék / Herbst-Verlosung / Autumn-Giveaway

Számomra az ősz legmeghatározóbb ünnepe a hálaadás. A termés betakarítása, szüretelés után megállunk, és végiggondoljuk: ebben az évben mi mindent kaptunk Istentől.
Évek óta a fiam készíti az őszi dekorációnkat, ami kicsit hasonlít egy hálaadó oltárra. Készítettem tegnap este egy képecskét, terményekkel, jól megy az idei őszi dekorációnkhoz :)
Für mich ist die wichtigste Feier des Herbstes das Dankfest. Nach der Sammlung der Ernte, nach der Traubenlese bleiben wir ein bißchen stehen, und denken nach: wie viele Dinge wir in diesem Jahr vom Gott bekommen haben.
Seit einigen Jahren macht mein Sohn unsere herbstliche Dekoration, was ein bißchen ähnlich, als ein Dankfestaltar ist. Gestern Abend habe ich ein kleines Bild mit Fruchten gefertigt, passt gut zu unserem Herbstdeko :)



Aztán eszembe jutott egy ötlet, egy játék, aminek a címe:
Dann habe ich auf einer Idee gekommen, ich mache eine Verlosung, mit dem Titel:

HÁLAADÁS - DANKFEST - THANKSGIVING

A nyeremény természetesen ez a képecske lesz, mellé valami aprócska meglepetés - ami lemaradt a fotóról :)))
Man kann dieses Bild bekommen, und noch eine kleine Überraschung - was am Foto nicht zu sehen ist :)))


A játék feltételei:
- gondold végig az elmúlt hónapokat, mi minden történt veled, miért lehetsz hálás.
- ha van blogod, akkor írj egy bejegyzést, melynek címe megegyezik a játékom címével, és ebben a bejegyzésben írj le valamit azok közül, ami eszedbe jutott, és hálára késztet. Ha ez nagyon személyes, és nem a nagy nyilvánosságra tartozik, akkor választhatsz egy szép verset, történetet is ebben a témában.
- a bejegyzésedben hivatkozz erre a bejegyzésemre, ezáltal készítünk egy közös hálafüzért, mely reményeim szerint behálózza az egész világot :)
- írj egy kommentet ehhez a bejegyzésemhez, ahová belinkeled a blogodat, hogy ha nem vagyok állandó olvasód, akkor is elolvashassam, és bevehesselek a sorsolásba :)
- ha nincs blogod, akkor a hála-okodat ennek a bejegyzésnek a kommentjében írd le.
- a hálafüzér elkészítésének határideje: 2013. október 11.
- Sorsolás: 2013.október 12-én.
Die Bedingungen der Teilnahme:
- denk nach, was in den letzten Monaten passiert ist, warum kannst du dankbar sein.
- wenn du ein Blog hast, sollst du einen Post schreiben, mit dem Titel meines Spieles, in dem du etwas darüber schreibst, wofür du dankbar bist. Wenn es zu persönlich ist, so zu veröffentlichen, dann kannst du ein schönes Gedicht in diesem Thema auch wählen.
- in deinem Post sollst du mein dieses Post einlinken, so werden wir alle zusammen eine gemeinsame Dankenkette machen, was - ich hoffe - die ganze Welt einwickelt :)
- zu meinem diesem Post sollst du einen Kommentar schreiben, deinen Blog einzulinken, daß ich deine Danken-Geschichte auch lesen kann, und so wirdst du in Verlosungstopf reinspringen :)
- wenn du kein Blog hast, kannst du deine Danken-Geschichte hier, in einem Kommentar auch schreiben.
- die Dankenkette werden wir bis 11. Oktober 2013 fertigen.
- Verlosung werde ich am 12. Oktober 2013. machen.


Remélem, sokan részt vesztek! Hiszem, hogy mindenkinek van oka hálára. Készítsünk együtt egy szép hosszú hálafüzért!
Ich hoffe, daß viele mitmachen werden! Ich glaube, daß wir alle Grund haben, Danke zu sagen. Machen wir zusemmen eine schöne, lange Dankenkette!

25 megjegyzés:

  1. No, most én is csak bejegyzésed után jöttem.
    Hálaadás? Hála? Istennek, tudom. Játék? Írod, nem szereted a Halloweent. Én most igen, a lányom hívja a játékos halottak ünnepét és ez jó. A hálaadás az indiánoknak van, a bennszülötteknek. Na jó, nem okoskodom. Utálom ezt az "ünnepet", én is átadom magam a Halloween-nek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a leírások szerint az első hálaadás ünnepet az amerikai indiánok és a bevándorlók közösen ülték meg. végiggondolva azt a tényt, hogy minden nehézség ellenére túlélték azt az évet, és sok-sok jó is történt velük.
      Igen, Istennek adunk hálát, mert "minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a világosság atyjától száll alá".
      Nem a hálaadás a játék. Azt teljesen komolyan gondolom. A játék része a dolognak az, hogy a résztvevők között a végén kisorsolom ezt a kis képecskét. Jelképes ajándékként.
      Ebben az értelemben talán igazad van, nem teljesen jó ez a megfogalmazás. Azért nem törlöm ki a bejegyzést, bízva abban, hogy jól fogjátok érteni :)

      Törlés
  2. A Haloweennek semmi köze nincs az őszi betakarításhoz, szüreteléshez.Ijesztő ruhákba bújni, a rossz szellemek riasztására halottak napján, ez a lényege.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, a Halloween valami más. Tényleg nincs köze a hálaadó ünnephez. És tényleg nem szeretem.

      Törlés
  3. Egyre jár az agyunk :-D Jelenleg azért vagyok hálás, hogy nem őrülök meg (teljesen komolyan mondom!!!) :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyre bizony! Ezért lelkesedtem tegnap nálad! :)
      Gondolok rád! Írhatnál mailt, hogy mi van veled!?

      Törlés
  4. Nekem tetszik az ötlet, tetszik az ünnep is - odaát Hálaadás, nálunk meg Szüreti bál, Aratóünnep stb. Számomra teljesen elfogadható mindenféle változata, elnevezése:). A világon mindenhol jelen van a köszönet, az öröm, hogy van/lesz mit ennünk. Mert ez az ünnep elsősorban erről szól.

    Én ugyan nem vagyok hívő ember és nem Istennek, hanem inkább az Univerzumnak, a Természetnek vagyok hálás - valahogy nem tudom magamévá tenni, hogy olyan sokféle felső irányító létezik, mint ahány vallás. Senkit nem akarok megbántani és nem áll szándékomban teológiai vitát gerjeszteni, csak leírtam az én álláspontomat:).
    Mert végül is az a lényeg, hogy mindenki úgy és azt ünnepelje amiben hisz, amit fontosnak érez - és mint látszik lehet ezt békében, szeretetben, elfogadással is tenni.
    És őszintén szólva én nagyon szeretem ezt, hogy ennyi különböző embert, szemléletet ismerhetek meg a blogokon keresztül - mégis van valami közös bennünk:)

    Biztosan nagyon érdekes lesz olvasni ki miért, kinek hálás és figyelni merre halad, kiket ér el a hálafüzér. Jó kis játék lesz ez:). Köszönöm a lehetőséget!

    Belinkelem a blogom, bár tudom, hogy olvasol:)
    http://kezzelfestve-himezve.blogspot.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Te is jelentkeztél, Barbaral! :)
      Nincs ám olyan sokféle "felső irányító", csak egy, de mi emberek szeretjük a saját elképzeléseinket belelopni mindenbe, még ebbe is...
      Kíváncsian várom a bejegyzésedet a hálaadásról! :)

      Törlés
    2. :)
      Pár napot kell várni a bejegyzésre, hétvégén szüretelünk :)

      Törlés
  5. Szép gondolat a hálafüzér!
    Én most azért vagyok Istennek a leghálásabb, mert úgy döntött, hogy a kétéves nagylányunk mellé ismét gyermeket ad nekünk:) Ha minden igaz, épp ma hathetes a magzatunk!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, szívből kívánok nagyon jó egészséget! :)

      Törlés
  6. Ich danke dafür dass nach einem langen Krankanhausaufenthalt eine Diagnosse für meine >Mutter gestelt werden konnte. Jetzt kann eine Behandlung beginnen von der ich hoffe dass sie einen Erfolg bringt.
    Ich finde deine Herbstdeko wunderschön und wünsche dir schöne, ausgeglichene Herbsttage
    Alles Liebe
    Judith

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Liebe Judith,
      danke Dir! Ich freue mich, daß Du dich auch eingeschaltet hast! :)
      LG: Palkó

      Törlés
  7. Ó,Palkó!!!!! Nagyon örülök !!! Tegnap láttam egy hálaadó levélfüzér ötletet valakinek a blogjában.Nagyon fontos hálát adni ,meglátni az ajándékokat,amiket Istentől kapunk.
    Benne vagyok!!!!! És köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mammka! Örülök, hogy örülsz :)
      A hálaadás-füzért Zsuzsa blogján láttad: http://zsuzsasagok.blogspot.hu/2013/09/halaadas-fuzer.html
      Nekem is nagyon tetszett! :)

      Törlés
    2. Tényleg!!!!:) Megyek írni....

      Törlés
  8. Ildikó, kicsit megszegem a szabályokat a telefonon lévő internet miatt, még mindig nincs másmilyen, így itt írom csak le, hogy én a családomért vagyok hálás:
    A mindig segítőkész Édesanyámért
    Az értünk élő és dolgozó férjemért
    És végül de nem utolsó sorban a jólelkű, tiszta,angyali jóságú nagylányunkért.., talán meg sem érdemlem őket... Nagyon hálás vagyok a feljebbvalónak, hogy ők a családom❤
    Remélem így is elfogadod a jelentkezésem:
    Emőke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Emőke!
      Nagyon örülök, hogy jelentkeztél, természetesen benne leszel a kalapban! :)

      Törlés
  9. Hálás vagyok, mert a szüleim élnek és egészségesek, van családom és vannak barátaim, akikre számíthatok. Hálás vagyok, mert a kisfiam zökkenőmentesen lett bölcsődésből óvodás nagyfiú... :-)

    VálaszTörlés
  10. Será que entendi bem? Eu vou escrever, vou tentar participar. No Brasil não temos "Ação de Graças"
    Um abraço!
    Egléa

    Vajon jól értem? Írok, részt veszek. Brazíliában nincs "Thanksgiving"
    Egy ölelés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Obrigado!
      Você também pode dar graças ao "feriado"! :)

      Köszönöm!
      Hálát adni "hivatalos ünnep" nélkül is lehet! :)

      Törlés
  11. Itt van a bejegyzésem. nekem már a téma az ajándék.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Azért beteszem a neved a kalapba... :)

      Törlés
  12. Nekem nincs blogom, de ha lenne biztos nem lenne ilyen klassz mint a tiéd. Érted nagyon hálás vagyok mert te vagy a legjobb jóbarátom. Köszönöm az ÚRnak, hogy akkor és ott egyidőben voltunk és azóta is ottvagyunk egymásnak!
    Egyébiránt nagyon hálás vagyok az egész életemért. Az ÚR csodálatosan gondoskodik!

    VálaszTörlés

Köszönöm a látogatásodat!
Danke für Deinem Besuch!